برند کوکاکولا در کنار اپل، گوچی، پپسی، نایکی، ورساچی و سونی یکی از اسرارآمیزترین و پیچیده ترین شیوههای دانش برندسازی را داراست که باعث شده است کوکاکولا به عنوان یکی از قدرتمندترین و پرنفوذ ترین برندهای دنیا مطرح شود.
مهمترین راز موفقیت برند کوکاکولا
باید توجه کنیم که کوکاکولا در عصری متولد شد که نوشیدنی ها دارای تنوع خاصی نبوده و تنها بر پایه الکل تولید می شدند و در دنیای غرب شراب مهمترین نوشیدنیهای رایج مردم بوده است.
اما در سال ۱۸۸۶ آقای پمبرتون با استفاده از گیاه کوکا نوشیدنی را توسعه داد که توانست نظر مثبت کلیسا را به خود جلب کند و توانست کوکا را به عنوان جایگزین مناسب الکل مطرح نماید.
اهمیت برندسازی برای بنیانگذار کوکاکولا
آقای پمبرتون به عنوان بنیانگذار کوکاکولا با هوش ممتازی که داشت به اهمیت تبلیغات و بازاریابی پی برده بود به طوری که مبلغی معادلهزینه هایی که برای تولید نوشیدنی جدید نمود را صرف سرمایه گذاری بر تبلیغات کرد.
مهمترین راز موفقیت کوکاکولا
مهمترین رمز و راز موفقیت برند کوکاکولا ایمان به خود است شاید یکی از بزرگترین برندهای دنیا که نشانه های ایمان را در خود نهفته دارد همین کوکاکولا باشد.
استفاده از شعار های تبلیغاتی که بر منحصر به فرد بودن کوکا تأکید می کند نمایانگر این خودباوری و ایمان به برند می باشد.
تاریخچه و معرفی برند بزرگ کوکاکولا
برای آشنایی بیشتر با روند تکامل کوکاکولا و رمز موفقیت این برند ویدیوی استاد باقری را ملاحظه کنید.