خانه - دوره جامع آموزش برندسازی - تعریف برندسازی تجاری در مدل کسب و کارهای بی تو بی

تعریف برندسازی تجاری در مدل کسب و کارهای بی تو بی

معنی و تعریف برندسازی تجاری بنابر انواع مدل های کسب و کار بی تو سی(B to C)، بی تو بی (B to B)و بی تو جی (B to G)باعث ایجاد تفاوت در روش ها و استراتژی ها می شود.
در این مطلب علاوه بر ارائه تعریف برندسازی تجاری بی تو بی(B2B) به راه‌حل‌های مختصری جهت انجام فرآیند برندسازی این مدل کسب و کارها می پردازیم.

تعریف برندسازی تجاری ،برندسازی تجاری،کسب و کارهای بی تو بی

معرفی کسب و کارهای مدل بی تو بی

بی تو بی (B to B)مخفف بیزینس تو بیزینس است و به کسب و کارهایی گفته می شود که به ارائه خدمات و کالاهایی جهت تامین نیازهای بیزینس ها و تجارت هایی دیگر می پردازند.
کسب و کارهای خدماتی مانند حمل و نقل بار، قطعه سازان، شرکت‌های توزیع و تولیدکنندگان محصولاتی مانند مواد اولیه، ظروف بسته بندی، تجهیزات کارگاهی و کارخانه مثال هایی از کسب و کار مدل بی تو بی محسوب می شود.

تعریف برندسازی تجاری بی تو بی(B to B)

برندسازی تجاری بی تو بی به استفاده از شیوه‌های خاص برندسازی گفته می شود که به مطرح کردن و ویژه ساختن نام یک برند کسب و کاری می پردازد.
از آن جایی که مخاطبان هدف خدمات یا محصولات تجارت‌های بی تو بی محدود به کارخانه ها و شرکت های دیگر می باشد.
روش برندسازی کسب و کارهای بی تو بی با شیوه های برندسازی بی تو سی تفاوت اساسی و بنیادین دارد.

روش های برندسازی تجاری بی تو بی(B2B)

در طراحی هویت برند کسب و کارهای بی توبی نیز تفاوت های اساسی وجود دارد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت.
اما نکته جالبی که اکثر صاحبان این نوع کسب و کار ها نمی دانند استفاده از ابزارهای معرفی برند است.
به صورت کلی دارای چهار ابزار معرفی برند به شرح زیر می باشیم:

  1.  تبلیغات
  2.  بازاریابی مستقیم
  3.  روابط عمومی
  4.  شبکه های توزیع

بیشترین استفاده کسب و کارهای بی تو بی (B to B)بر روشهای بازاریابی مستقیم و روابط عمومی متمرکز است.

استفاده از تبلیغات مگر برای ایجاد ارزش بازار برند، اشتباه بزرگی تلقی می شود.
باید بدانیم که تبلیغات با مخاطب عمومی سر و کار دارند و کمک چندانی به کسب و کارهایی که محصول یا خدماتی برای مصرف‌کنندگان نهایی ندارند، نخواهد کرد.
اما بازاریابی مستقیم که با تمرکز بر کسب و کارهای مصرف کننده خدمات و کالاهای ما متمرکز است، بهترین نتایج را به دست می‌آورد.
روابط عمومی نیز با ایجاد ارتباط متقابل با شرکت ها و کسب و کارهای هدف ایجاد ذهنیت در مدیران این نوع کسب و کار ها می پردازد که گام‌های اساسی برای برندسازی ما خواهد بود

حتما ببینید

تفاوت برندسازی و برندینگ تجاری در کسب و کار مدل بی تو جی(B to G)

اختلاف و تفاوت برندسازی و برندینگ تجاری در مدل‌های کسب و کاری متفاوت از جمله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.