چگونه صاحب برند شویم؟ برندینگ یا برندسازی خدمات چیست؟ معرفی نمونه برندسازی خدماتی.
اگر یک شرکت خدماتی که سرویسهای پزشکی، مهندسی، حقوقی، حمل و نقل، طراحی و گرافیکی دارید اولین سوالی که در ذهنتان شکل می گیرد؛ چگونگی خلق برند و تعریف برندسازی است شاید به نمونه هم برای الگوسازی در زمینه برند نیازمند باشید.
در این مطلب سعی می کنیم به سوال های فوق با استفاده از آموزش های استاد برندسازی دکتر میثم باقری پاسخ دهیم.
برندینگ یا برندسازی خدمات چیست؟
در فرایند برندسازی به مخاطبان و مشتریان خود وعده و تعهد میدهیم که در هر شرایطی به آن پایبند هستیم.
این وعده که بر اساس مطالعات برندسازی انجام شده است بیانگر یکی از ویژگی های ما در حوزه خدماتی است که ارائه می نماییم.
حالا با استفاده از ابزارهای مختلف برندسازی سعی می کنیم علاوه بر ایجاد ذهنیت در مخاطبان به برآورده شدن وعده ها نیز بپردازیم.
در فایل تصویری زیر آموزش دکتر میثم باقری را در زمینه برندسازی خدمات ملاحظه کنید.
چگونه صاحب برند شویم؟
برندسازی به ویژه در حوزه خدمات به دلیل نداشتن محصولی قابل لمس دارای پیچیدگیهای خاص خود است.
هنر صاحبان برند خدماتی آن است که بتوانند خدمات خود را به گونه ای ارائه کنند که قابلیت تصویرسازی در ذهن مخاطب داشته باشد.
مثلا اگر ویژگی خدمات ما در دسترس پذیر بودن برند است باید در ابزارهای تبلیغاتی خود از شعارهای استفاده کنیم که بیانگر سرعت و قابلیت دسترسی باشد.
معرفی نمونه برندسازی خدماتی
یکی از بهترین نمونههای خلق برند خدماتی شرکت هواپیمایی سنگاپور است.
این شرکت که با طراحی عطر و اسانس اختصاصی خود که در محیط هواپیما و همینطور حوله های یکبار مصرف این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد ایجاد تمایز در این زمینه پرداخته است و در ضمن از پوشش های سنتی سنگاپور با طراحی ویژهای در لباس های یونیفرم خدمه هواپیمایی استفاده می کند.
نکته مهم در این نمونه آن است که هواپیمایی سنگاپور در کلیه فعالیت های مارکتینگ و تبلیغاتی خود بر این تمایز اصرار دارد