بررسی میزان تاثیر برند بر رفتار مصرف کننده تحت تاثیر فرایند برندینگ محصول، موضوعی است که در مقاله چگونه برندسازی کنیم به آن می پردازیم.
این مطلب چکیدهای از مقاله نوشته شده توسط استاد برندسازی دکتر میثم باقری می باعواملجزشد که در ادامه آموزش های جامع برندسازی و برندینگ ارائه میشود.
تعریف برندینگ محصول چیست؟
برندینگ محصول مجموعهای از کالاها و ارزش های جانبی است که مصرف کننده و مخاطب به دلایل مختلف برای بهره مندی از آن هزینه می کند.
برندسازی محصولات مجموعه فعالیت های استراتژیک ،طراحی و بازاریابی است که برای ایجاد ارتباط عاطفی با مشتری مورد استفاده قرار می گیرد.
برندینگ در واقع قولی است که صاحبان برند به مشتری میدهند که در قبال خرید از محصولات آنها به این قولها وفادار خواهند بود و انتظارات آنها را برآورده خواهند کرد.
درفایل ویدئوی زیر آموزش استاد میثم باقری در زمینه برندسازی محصول را ملاحظه نمایید.
تاثیر برند بر رفتار مصرف کننده و خریدار
در بازاریابی رفتار مصرف کننده به مجموعه مشاهدات، تصمیم گیری ها،عادت ها و الگوهای خرید مردم گفته می شود که شرکت ها سعی می کنند با افزایش تاثیر نام خود در مصرف کنندگان و خریداران انگیزه و تصمیم خرید آنها را افزایش دهند.
معروف بودن یک محصول به ایجاد تمایز در انتخاب خریداران می پردازد که می تواند برای موفقیت یک شرکت حیاتی به نظر برسد.
عوامل موثر بر تصمیم خریداران
۱- ایجاد تمایز و جلب توجه مشتری
۲- تاثیر بر فرهنگ و منش خریدار
۳- تدوین و اجرای برنامه های تبلیغاتی و فروش محصول