خانه - دوره جامع آموزش برندسازی - تعریف پرسنال برندینگ و نحوه برندسازی شخصی

تعریف پرسنال برندینگ و نحوه برندسازی شخصی

در این مقاله تعریف پرسنال برندینگ و نحوه برندسازی شخصی با رویکرد سودآوری و ایجاد شهرت مورد کارشناسی و تحلیل قرار می‌گیرد.
این آموزش در ادامه مبحث انواع برندسازی های عمومی توسط استاد میثم باقری ارایه می‌شود که گزیده‌ای از سمینار آموزش برندسازی است.

نحوه برندسازی شخصی،پرسنال برندینگ

تعریف پرسنال بندینگ یا برندسازی شخصی

هرچند اصطلاح برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ در سال های اخیر رونق بیشتری پیدا کرده است اما این اصطلاح بیش از دو دهه در دانش برندسازی مطرح گردیده است.
آقای تام پیترز اولین کسی است که عبارت برند شخصی را در آموزش‌های خود در سال ۱۹۹۷ ارائه نمود. که معتقد است برندسازی شخصی مختص افراد خاص نیست بلکه هر فردی در هر موقعیت و وضعیت می‌تواند برند شخصی قدرتمندی داشته باشد.

عریف پرسنال برندینگ،برندینگ یا برندسازی شخصی چیست
تام پیترز

پرسنال برندینگ یک رویکرد و فرایند آگاهانه است که با هدف نظارت و کنترل برداشت دیگران نسبت به یک شخص انجام می شود.
این برداشت یا تصویر به انعکاس ویژگیها و مزایای ما در مقایسه با دیگران تداعی می گردد و به دیگران نمایان می کند که چهارچوب ها و اصولی در تصمیم گیری های ما وجود دارد.
در ادامه آموزش تصویری استاد میثم باقری را در این زمینه ملاحظه کنید.

مهمترین گام ها در نحوه برندسازی شخصی

۱- خود را بشناسیم
ارائه شخصیت تقلبی علاوه بر آن که سخت و پر دردسر است بلکه باعث می شود که روزی با افشای آن تمام زحمات ما برای برندسازی به هدر رود.
ما باید خود را بشناسیم و بر هویت واقعی خود تاکید کنیم بنابراین شناسایی نقطه قوت ما در برندسازی به عنوان تمایز یک اصل محسوب می شود.
۲- برقراری تعامل
با شناسایی هویت واقعی خود باید اعتماد به نفس خود را در زمینه های که قرار است نقطه قدرت خود را ارائه کنیم به برقراری ارتباط بپردازیم.
تعامل از طریق گفتگو فرصت های زیادی برای شنیده و دیده شدن امکانات فراهم می کند.
۳- خود را مطرح کنید
به شما اطمینان می دهیم که اگر در حوزه ای که قرار است در آن متمرکز شوید قدری مطالعه نمایید می توانید با ارائه نظرات کارشناسی در آن زمینه خود را مطرح نمایید پس حتما مطالعه کنید.

چگونه خود را برند کنیم؟

بنا بر نظر استاد میثم باقری ساده کردن مسائل به خوب حل کردن آنها کمک می‌کند.
پس بیایید قبل از آنکه غرق در اصطلاحات پیچیده برندسازی شویم به سادگی بگوییم که ما می‌خواهیم یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد خود را تقویت و ارائه کنیم.
سپس با مطالعه در آن حوزه به غنی سازی فنی و تخصصی خود می‌پردازیم و در قدم بعدی با ارائه ی آن به برند شدن خود کمک می کنیم.
قبلاً در یکی از آموزش‌ها درباره برندسازی استثنایی خانم اپرا وینفری صحبت کردیم که مطالعه این مطلب قطعاً به شما کمک خواهد کرد:

اپرا وینفری، بزرگترین برندسازی شخصی دنیا – پرسنال برندینگ

حتما ببینید

تفاوت برندسازی و برندینگ تجاری در کسب و کار مدل بی تو جی(B to G)

اختلاف و تفاوت برندسازی و برندینگ تجاری در مدل‌های کسب و کاری متفاوت از جمله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.