خانه - دوره جامع آموزش برندسازی - روش برندسازی تجاری در مدل کسب و کار بی تو سی

روش برندسازی تجاری در مدل کسب و کار بی تو سی

شیوه و روش برندسازی تجاری در مدلهای مختلف کسب و کار از جمله بی تو سی(B to C)، بی تو بی (B to B)و بی تو جی(B to G) به دلیل تنوع مخاطب و بازار دارای تفاوت های اساسی می باشند.
در این مطلب آموزشی به بررسی روشهای برندینگ و برندسازی تجاری مدل های کسب و کار بی تو سی می پردازیم.

اگر مطلب آموزشی مندرج در پست قبلی را ملاحظه کرده باشید به صورت مختصر با انواع مدل های کسب و کار و برندسازی آنها آشنا شده اید.
در این مطلب آموزشی به خلاصه ای از آموزش های استاد برندسازی دکتر میثم باقری می باشد به بررسی مدلهای بی تو سی می پردازیم.

تعریف مدل کسب و کار بی تو سی (B to C) چیست؟

اگر بخواهیم به عنوان مترجم به این موضوع بپردازیم حرف بی(B) بیانگر کلمه بیزینس یا تجارت می باشد و حرف سی(C) بیانگر مصرف کننده یا کاستومر است.
مدل بی تو سی به مدلی گفته می شود که یک کسب و کار یا تجارت به ارائه خدمات و محصولاتی می‌پردازد که به دست مصرف کنندگان نهایی یا همان مردم می رسد.
مثلا تولید کنندگان کالاهای مانند مواد غذایی، پوشاک و مبلمان و همینطور ارائه کنندگان خدماتی مانند آرایشگری، تاکسیرانی و تعمیرات خودروهای سواری کسب و کارهای مدل بی تو سی طبقه بندی می شوند.

روش برندسازی تجاری در مدل بی تو سی(B 2 C)

از آنجایی که در این نوع تجارت ها و کسب و کارها، توجه و نظر عوام و مخاطبان اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین بهترین شیوه های برندسازی تجاری در این مدل کسب و کارها به ابزارهای معرفی پرمخاطب بستگی دارد.
تبلیغات و روابط عمومی مهمترین ابزارهایی است که باید مورد توجه قرار داد.

مهمترین ابزار برندسازی در مدل کسب و کار بی تو سی (B to C)

تاثیرگذارترین ابزار برندسازی در این مدل کسب و کار، تبلیغات است.
تبلیغات با استفاده از شیوه های مختلف صوتی و تصویری به معرفی محصول و برند و همینطور جایگاه سازی آن در ذهن مخاطب عام می پردازد.
هرچند در آینده به صورت مفصل به بررسی تبلیغات در برندسازی می پردازیم اما باید بدانید چه تعداد ، زمان و روشهای دیده شدن یک برند در تبلیغات تاثیر زیادی بر ماندگاری شما در ذهن مخاطب دارد.
روابط عمومی ابزار دیگری است که در برندسازی مدل بی تو سی مورد استفاده قرار می گیرد.
روابط عمومی به صورت هدفمند با مخاطبان و مشتریان هدف در ارتباط است که از طریق ابزارهای مختلف مانند رسانه های خبری، خبرنامه و رویدادها به ایجاد ارزش ویژه در ذهن مخاطبان برند می پردازد.
باید متوجه باشیم که روابط عمومی از نظر برندسازی با آنچه در روابط عمومی سازمان های دولتی تجربه کرده‌ایم متفاوت است.
در فصل های آینده تبلیغات و روابط عمومی در برندسازی به صورت تخصصی توسط دکتر میثم باقری ارائه خواهد شد.

حتما ببینید

تفاوت برندسازی و برندینگ تجاری در کسب و کار مدل بی تو جی(B to G)

اختلاف و تفاوت برندسازی و برندینگ تجاری در مدل‌های کسب و کاری متفاوت از جمله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.