بررسی مزایا و فواید برندسازی تجاری میتواند دلایل مهم و محکمی را جهت برندینگ شرکتی یا خلق برند تجاری ارائه کند.
در این مطلب ظرف چند دقیقه مطالعه می توانیم علاوه بر آشنایی با انواع برندهای شرکتی و شراکتی مزایا و فواید برندسازی تجاری مسلط شویم.
این آموزش بخش کوچکی از دوره آموزشی برندسازی استاد میثم باقری است که بیش از ۸۰ ساعت را شامل می شود.
تعریف انواع برندینگ شرکتی
بنا بر تعاریف استاد میثم باقری انواع برندینگ شرکتی یکی از طبقه بندی های انواع برندسازی هاست که بر اساس حضور یک یا چند برند در یک فرآیند برند سازی طبقه بندی می شود.
یکی از انواع برند شرکتی، برندسازی انفرادی است که در آن تنها یک کسب و کار می تواند از عهده فرایند برندسازی محصول خود برآید.
برندسازی مشارکتی به برندسازی گفته می شود که بیش از یک برند در ارائه خدمات و یا محصولات مشارکت می نمایند و به ناچار باید فرایند برندسازی را مشترکا عملیاتی کنند.
فواید برندسازی تجاری
همانگونه که در گذشته اشاره کردیم مهمترین منفعت و مزیت برندسازی تجاری، ایجاد شهرت یک برند در زمینه یک تمایز خاص است.
هنگامی که یک محصول یا کالا با نام یک برند مشهور میشود به مزیت های زیر دست پیدا میکند.
- نفوذ در بازار
- ایجاد وفاداری در مشتریان
- رقابتپذیری با رقبا
- ثبات در شرایط بحرانی
چرا باید برندسازی کنیم؟
جواب این سوال در چند نکته ای است که در بالا به آنها اشاره کرده ایم.
اگر برندهای بزرگ را بررسی کنید متوجه می شوید که آنها علاوه بر آنکه توانسته اند خدمات و کالاهای با کیفیت و مقرون به صرفه ای را تولید کنند، زمان و انرژی کافی نیست جهت مطرح زمان و انرژی کافی نیست جهت مطرح کردن برند خود اختصاص داده اند.
تصادفی نیست که برندهای بزرگ را در صدر بازارهای مالی جهان می بینیم.