مفاهیم برنامه ریزی در تجارت چالاک به عنوان یکی از اساسی ترین اجزای پرسنل برندینگ در توسعه و موفقیت در کسب و کارهای جدید و نوپای اینترنتی و الکترونیکی است.
پرسنل برندینگ چیست؟
پرسنل برندینگ مجموعه ای از تعاریف و خاطرات مشتریان و شرکای تجاری و همکاران یک حوزه تجاری خاص نسبت به یک شخص را گویند که دارای ویژگی های منحصر به فردی است.
اجزای پرسنل برندینگ:
- داشتن چشم انداز و ویو از کسب و کار خود
- متمایز بودن نسبت به رقبا
- داشتن تخصص و مهارت منحصر به فرد
- تمرکز در یک بازار خاص
- ایجاد جذابیت و خاطرات تجاری برای همکاران حوزه تخصصی
مفاهیم برنامه ریزی در تجارت چالاک
تجارت چالاک برای رسیدن به اهداف میان مدت و بلند مدت خود بر برنامه ریزی هایی تاکید میکند که بتوانیم در نهایت شخصیت تاجر را به عنوان یک برند مطرح کنیم.
در کل برنامه ریزی در تجارت چالاک در مفاهیم زیر تاکید می کند:
- استفاده از پتانسیل های اینترنت و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
- فعالیت تخصصی در روی یک کالا یا محصول خاص
- کسب اطلاعات و مهارتهای حرفهای در زمینه کالای خاص
- آموزش های لازم در مذاکره و سخنوری
- هدفگذاری مرحله ای در توسعه بازار و تصاحب آن
- انضباط و برنامه محور بودن
سخن آخر
بنابر تضمین نگارندگان و با توجه به تجربیات آنها در کسب درآمد عالی از تجارت چالاک و پرسنل برندینگ می توانیم این روش را به عنوان یکی از کارآمدترین روش های ایجاد کسب و کار برای عموم فعالین اقتصادی در داخل کشور مطرح کرد.